תלמידים יקרים
צפו בסרטון וכתבו :
צפו בסרטון וכתבו :
- מה הקונפליקטים המופיעים בסרטון?
- כיצד ניתן לפתור את הקונפליקטים ללא מריבה?
בהצלחה איריס
מתן לטי- הקונפליקטים המופיעים בסיפור הם: במקרה הראשון הקונפליקט מי ישחק במגרש בביה"ס כי זה התור של כיתה ו' אבל כיתה ד' לא שיחקה בזמן שלה בגלל שירד גשם. במקרה השני הקונפליקט מי יצבע בצבע האדום שתי הבנות רוצות אותו באותו זמן.ובמקרה השלישי הקונפליקט משחק פאזל במסדרון ביה"ס כאשר כולם יוצאים להפסקה.
השבמחקניתן לפתור את הקונפליקטים כך: 1.במקרה הראשון אפשר לחלק את המגרש לשניים ואז כיתה ו' תשחק על חצי מגרש ועל החצי השני תשחק כיתה ד'. 2. במקרה השני צריך לעשות תורות לצביעה בצבע האדום אחת צובעת והשניה מחכה ובסיום הן מתחלפות. 3. במקרה השלישי אפשר להרכיב את הפאזל על השולחן במסדרון במקום ברצפה ולאפשר מעבר חופשי בהפסקה. כך ניתן לפתור את הקונפליקטים ביחד במחשבה כשמגיעים לפשרה שמקובלת על כולם וללא מריבות.
אופיר ואמלי:(עושות יחד שיעורים)
השבמחק1.תלמידי כיתה ו ותלמידי כיתה ד התווכחו של מי התור למגרש. תלמידי כיתה ד לקחו לתלמידי כיתה ו את המגרש ביום שלהם כי ביום שהמגרש היה של כיתה ד' היה גשם.
2. שתי הבנות רצו את הצבע אדום, אחת רצתה לצייר איתו גג והשנייה כלנית. חברה שלישית הציעה שהן יתחלקו ביניהן.
3. ויכוח בין ילדה ששיחקה במסדרון בפזאל וילד שרץ והחלקים עפו לכל עבר.
פתרונות לקונפליקטים:
1. אפשר לשוחח על המקרה ולתלות בכיתות דף עם הימים והשעות של כל כיתה ואם כתה אחרת לוקחת לה את התור,אז אותה כיתה תהייה בפעם הבאה פעמיים
2.לדעתנו, הבנות יכולות לעשות תור תור לצבע האדום.
3.לדעתנו הילדים יכולים לבנות את הפזאל בכיתה פנויה או בשולחן פנוי וגם שהמורות יסבירו לילדים שאסור לרוץ במסדרון כי זה מסוכן
איתי- הקונפליקטים בסיפור הם -
השבמחק1. תלמידי כיתה ו ותלמידי כיתה ד התווכחו של מי המגרש . תלמידי כיתה ד לקחו את המגרש לכיתה ו כי ביום שני שזה תורם ירד להם גשם
2. הבנות ציירו ציורים והיו צריכות את הצבע האדום ורבו כי תפסו את הצבע באותה הזמן
3. הילדים שחקו בפזאל והילד שרץ ופיזר להם את הפאזל
פתרונות
1. הילדים מ-ד' יכולים לבקש רשות מהמורה לשחק כי ירד להם גשם
2. הבנות יכלו להתחלק באדום שזו שצריכה גג תעשה עם האדום ראשונה והשנייה עם הכלנית יכולה לעשות שנייה
3. הילדים שמשחקים בפזאל יכולים לשחק בפזאל בכיתה וגם המורות יכולות להגיד שאסור לרוץ במסדרון כי זה מסוכן
ספיר- 1. בסרטון הכדורגל הקונפליקט הוא שכיתות ד' וכיתות ו' רבות על המגרש. ביום ראשון התור של כיתות ו' וגם ביום חמישי והתור של כיתות ד' ביום שני. וביום ראשון כיתות ד' רצו למגרש ותפסו לכיתות ו'. הפיתרון הוא לגשת למורה או למורה כדי לפתור ואם ביום שני ירד גשם כיתות ד' יכולות לשחק ביום שלישי.
השבמחק2. בסרטון הציורים הקונפליקט הוא ששתי ילדות רבות על הצבע האדום וילדה אחת אומרת: "אולי תתחלקו כבר". הפתרון הוא שאפשר לשבור את הצבע ולקחת את החצי השני ואם זה לא נשבר לעשות תורות.
3. בסרטון הפאזל הקונפליקט הוא שארבעה ילדים יושבים במזדרון ומרכיבים פאזל ופתאום ילד רץ במזדרון ומעיף את כל הפאזל. הפתרון הוא לשחק במקום אחר או שהילד יכול לעבור מסביב.
ללי - יש מספר קונפליקטים הראשון-בסרטון הכדורגל הקונפליקט הוא שכיתות ד' וכיתות ו' רבות על המגרש. ביום ראשון התור של כיתות ו' וגם ביום חמישי והתור של כיתות ד' ביום שני. וביום ראשון כיתות ד' רצו למגרש ותפסו לכיתות ו'.השני-תי ילדות רבות על הצבע האדום וילדה אחת אומרת: "אולי תתחלקו כבר". השלישי- רבעה ילדים יושבים במזדרון ומרכיבים פאזל ופתאום ילד רץ במזדרון ומעיף את כל הפאזל.
השבמחקהפתרונות - לקונפליקט-שהם יואומרו למורה או שמישהו יבוא ואיפתור להם את הבעיה
דניאל - הקונפליקט בסרטון 1 : הוא חלוקת מגרשים, אפשר לפתור אותו שכל אחד ישחק ביום שלו. הקונפליקט בסרטון 2 : הוא על צבע ואפשר לפתור אותו שהשנייה תחכה לתור שלה. הקונפליקט בסרטון 3 : דורכים על פאזל ואפשר לפתור אותה שכל מי שרץ במסדרון ירוץ מסביב.
השבמחקאור- הקונפליקטים בסרטונים הם:
השבמחק1. בסרטון של קבוצת הכדורגל-הקונפליקט היה שהתלמידים בכיתה ו' משחקים כדורגל בימים קבועים,בתור שלהם כיתה ד' התפרצה למגרש ושיחקה במקום כיתה ו', מכוון שבימים הקבועים של כיתה ד' ירד גשם, ולכן התפרצו ליום אחר.
הפתרון- שכיתה ד' תלך למורה התורנית ותבקש לשחק ביום פנוי אחר, מבלי שיפגע בימים של כיתות ו'.
2. בסרטון של הילדות, הקונפליקט היה שהם רבו על השימוש בצבע האדום.
הפתרון- או שיעשו תורות בשימוש בצבע או שיחלקו אותו לשתיים.
3. בסרטו של הפאזל, הקונפליקט היה שהבנות הרכיבו פאזל במסדרון וילד שיחק ורץ ופירק להם את הפאזל.
הפתרון- שיבקשו מהמורה לשחק בתוך הכיתה או שישחקו על שולחן.
נועם - הקונפליקטים המופיעים בסרטונים הם : - 1) שיש דבר אחד משותף לשני ילדים או קבוצות ושניהם צריכים את אותו דבר .
השבמחק2) בסרטון 1 שני הכיתות ישחקו ביחד , בסרטון 2 אפשר שמישהי אחת תיקח את הצבע האדום ואז תעביר לשנייה , בסרטון 3 אפשר שהילדים ישחקו בפאזל במסדרון ויום אחר הילד ישחק בלרוץ במסדרון .
יעל-בסרטון הראשון היו שתי כיתות כיתה ו' וכיתה ד' ותלמידי כיתה ד' התפרצו למגרש של כיתה ו' ואפשר לפתור את זה בכך שבפעם הבאה אם ירד גשם אז ד' יהיו במגרש.
השבמחקבסרטון השני שתי בנות רבו על צבע אדום ואפשר לפתור את זה בכך שהן היו חותכות את הצבע לשני חלקים כדי ששתיהן ישתמשו באותו צבע.
בסרטון השלישי הייתה ילדה שאוהבת לבנות פזלים וכל פעם פרקו לה את הפזל כי בנתה את הפזל במסדרון שהוא מקום מעבר שרצים בו והיה אפשר לפתור את זה בכך שהיא תבנה את הפזל לא במסדרון.
ליאן גולדשטיין-
השבמחק1.תלמידי כיתה ד ותלמידי כיתה ו מתווכחים של מי התור למגרש. תלמידי כיתה ד לקחו לתלמידי כיתה ו את המגרש ביום שלהם כי ביום שהמגרש היה של כיתה ד' היה גשם.
פתרון אפשרי:תלמידי נכיתה ד יכלו לבקש מתלמדי כיתה ו להצטרף אליהם למגרש ולשחק ביחד כך שביום אחר שבוא ירד גשם בתור של כיתות ו, אז כיתה ד תאפשר להם גם להצטרף אליהם
2. שתי הבנות רצו את הצבע אדום, אחת רצתה לצייר איתו גג והשנייה כלנית. חברה שלישית הציעה שהן יתחלקו ביניהן.
פתרון אפשרי: למצוא צבע אדום נוסף או לעשות תורות על הצבע האדום
3. ויכוח בין ילדה ששיחקה במסדרון בפזאל וילד שרץ והחלקים עפו לכל עבר.
פתרון אפשרי: הילדים יכולים לבנות את הפזאל בכיתה פנויה והילד יכול היה להתחשב ולעבור מסביב לפאזל ולא לרוץ מעליו בכוונה.
ליאור-1 בקונפליקט הראשון הוא סכסוך בין שכבה ו לשכבה ד שרבו על המגרש כי שכובה ד נכנסה לשכבה ו בגלל שביום שני פעמים ברצף ירד גשם היה אפשר לפתור את זה שהם ישחקו יחד אם לכיתה אחת יורד גשם וכיתה השניה תהיה חייבת לכיתה שנתנה להם לשחק אם ביום שלהם ירד גשם 2 שתי ילדות רצו את הצבע האדום ואף אחת לא רצתה לוותר היה אפשר לפתור את זה בכך שבזמן שאחת צובעת את העלים אז השניה תצבע את הגג או שאחת צובעת את הפרח השניה צובעת את הבית 3 ילדים משחקים בפזל בהפסקות ליד הדלת של הכיתה וילד בא ומפרק להם בלי כוונה הפתרון שהילדים לא ישחקו פזל ליד הדלת וישבו במקום שלא עוברים בו ילדים.
השבמחקרומי חן:
השבמחקהקונפליקטים המופיעים בסרטון הם-
1. שהילדים מכיתות ו' ו-ד' רבו על מגרש הכדורגל ביום שני.
ניתן לפתור את הקונפליקט בכך שכיתות ד" יבקשו מכיתות ו להצטרף למשחק.ומתי שיהיה התור של כיתו ד" אז הם יצרפו את כיתות ו"
2. הילדות רבו על הצבע האדום.
ניתן לפתור את הקונפליקט בכך שהילדות היו עושות תורות על הצבע האדום.
3. היה ילד שדרך על הפאזל והפריע לילדים אחרים.
ניתן לפתור את הקונפליקט בכך שהילדים היו מחלקים את הימים להשתוללות ולפאזל בנפרד
ליבי: בסרטון רואים שלושה קונפליקטים
השבמחקבסרטון הראשון: ילדי כיתה ו וילדי כיתה ד מתווכחים על זמן מגרש למשחק כדורגל.
בסרטון השני: שלוש בנות רבות על הצבע האדום.
בסרטון השלישי: ילדה שמרכיבה פאזל במסדרון בית ספר וילד שרץ מפזר לה את כל החלקים ולא רוצה לאסוף.
פתרון הקונפליקט ללא מריבה:
בסרטון הראשון: אפשר שילדי הכיתות יחלקו את המגרש בהפסקות. בהפסקה אחת ישחקו ילדי כיתה ד ובהפסקה השניה ישחקו ילדי כיתה ו. או שהם יכולים פעם אחת לשחק יחד .
בסרטון השני: אפשר לעשות תור לטוש שכולם רוצים ובינתיים לצייר ולצבוע בצבע אחר.
בסרטון השלישי: הילדה שמרכיבה פאזל יכולה לתפוס פינה בצד המסדרון ולא באמצע. והילד שרץ צריך לא לרוץ במסדרון כי זה אסור.
אריאל הלוי
השבמחקבסרטון מופיעים שלושה קונפליקטים:
הקונפליקט הראשון הוא בין תלמידי כיתה ו' ותלמידי כיתה ד' אשר מתווכחים ביניהם תורה של איזו כיתה לשחק במגרש.
הקונפליקט השני הוא בין שתי בנות אשר מתווכחות ביניהן על הצבע האדום.
הקונפליקט השלישי הוא בין ילדה אשר מרכיבה פאזל ובין ילד אשר רץ ומפזר את כל חלקי הפאזל.
את הקונפליקטים ניתן לפתור בדרכים הבאות:
את הקונפליקט על מגרש הכדורגל אפשר לפתור כך שתלמידי כיתה ו' ותלמידי כיתה ד' ישחקו יחדיו במגרש.
את הקונפליקט על הצבע האדום אפשר לפתור כך שבזמן שילדה אחת צובעת בצבע האדום חברתה תמתין ותשתמש בצבע אחר ולאחר מכן תשתמש בצבע האדום.
את הקונפליקט השלישי אפשר לפתור כך שהילדה תרכיב את הפאזל לא במרכז הכיתה אלא בצד אחד של הכיתה והילד השני לא ירוץ בכיתה אלא ילך ויזהר שלא לפגוע בחבריו.
אורן גוסיינוב
השבמחק1. בסרטון של קבוצת הכדורגל-הקונפליקט היה שהתלמידים בכיתה ו' משחקים כדורגל בימים קבועים,בתור שלהם כיתה ד' התפרצה למגרש ושיחקה במקום כיתה ו', מכוון שבימים הקבועים של כיתה ד' ירד גשם, ולכן התפרצו ליום אחר.
הפתרון- שכיתה ד' תלך למורה התורנית ותבקש לשחק ביום פנוי אחר, מבלי שיפגע בימים של כיתות ו'.
2. בסרטון של הילדות, הקונפליקט היה שהם רבו על השימוש בצבע האדום.
הפתרון- או שיעשו תורות בשימוש בצבע או שיחלקו אותו לשתיים.
3. בסרטו של הפאזל, הקונפליקט היה שהבנות הרכיבו פאזל במסדרון וילד שיחק ורץ ופירק להם את הפאזל.
הפתרון- שיבקשו מהמורה לשחק בתוך הכיתה או שישחקו על שולחן.
עילאי חזני -
השבמחקהקונפליקטים בסרטונים הם :
1,תלמידי כיתה ו התווכחו עם ילדי כיתה ד' על המגרש , היות וביימי ראשון וחמישי המגרש שייך לכיתות ו' ובימי שני לכיתות ד' ךך ירד להם גשם ביום זה ולכן פרצו למגרש של כיתות ו' בימים שלהם,
2 קבוצת בנות שציירו ציורים ושתי בנות שרצו יחד את הצבע האדום באותו זמן.
,3 ילדים שיחקו פזל במעבר של הכיתה ובא ילד והעיף להם את כל החלקים
פיתרונות :
1.ילדי כיתה ד' יכולים לפנות למורה ולבקש יום נוסף מאחר וביום שלהם ירד גשם ,
או לנסות לשכנע את כיתות ו' לעשות משחק משותף, בלי לריב.
2. אפשר לעשות זוג או פרד ומי שמנצח מקבל ראשון את הצבע האדום .
3. לאמר להם לשחק בפעם הבאה במקום שלא מפריע למעבר, והילד יכל לעבור מסביב ולא לדרוך להם על הפזל
עילי נירן
השבמחקקונפליקט 1 : תלמידים משכבה ו' שהם מקבלים את המגרש בימים ראשון וחמישי
תלמידים כיתה ד' שמקבלים את המגרש בימי שני בלבד
במשך שבועיים בימי שני ירד גשם ולכן כיתה ד' התפרצה למגרש ביום של כיתות ו'
קונפליקט 2 : 2 בנות רבות על הצבע האדום. אחת רוצה לצבוע גג רעפים והשניה רוצה לצבוע כלנית
קונפליקט 3 : ילדים ישבו על רצפת המסדרון להרכיב פאזל וילד רץ והעיף להם את החלקים.
ניתן לפתור ללא מריבה:
קונפליקט 1 : כיתות ו' מקבלות את המגרש פעמיים בשבוע אז ניתן להתחשב חד פעמי בשכבה ד' שפעמיים ירד גשם ביום שהמגרש שלה
קונפליקט 2: אחת מהבנות יכולה ולוותר ולהמתין עד שהאחרת תסיים או שתתחיל לצבוע פריט אחר
קונפליקט 3 : הילדים יכולים לשחק בכיתה בפאזל
שי - הקונפליקטים:
השבמחקבסרטון 1 - תלמידי כיתות ו' ו-ד' משחקים כדורגל בימים קבועים. ביום של כתות ד ירד גשם ולא יכלו לשחק אז הם רצו לשחק באחד הימים של המיגרש של כיתה ו.
בסרטון 2 - שתי הבנות שצירו היו צריכות את הצבע האדום
בסרטון 3 - הילדות שיחקו בפזל במסדרון וילד רץ במיסדרון איפה שהן משחקות ופיזר להן את הפזל .
ניתן לפתור כך:
במגרש הכדורגל - שכיתות ד ו-ו' ישחקו יחד אם כתות ד' לא יכולות לשחק ביום שלהם. או שלחלק את המגרש לחצי לכתות ד' וחצי לכתות ו. כדי שגם כתות ד' ישחקו.
הבנות שמצירות - הבנות יכולות להשתמש בצבע האדום בתורות .
והבנות שמשחקות בפזל - שהבנות ישחקו על שולחן. או שהילד ירוץ מסביב .
ליאן פולונסקי-הקונפליקטים הם:
השבמחק1.מריבה על ימי כדורגל
2. מריבה על צבע אדום
3.מריבה על פאזל
הפתרונות הם:
1.אפשר לתת לכיתה שפיספסה את תורה לשחק ראשונה
2.שתי הילדות יכולות להשתמש בתורות בצבעים ששתיהן צריכות
3.הילדים יכולים לבקש מהמורה שתשאיר את הכיתה פתוחה שהילדים שרוצים להרכיב פאזל יוכלו להישאר בכיתה
וכך כולם יוכלו כולם להנות
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקיובל- הקונפליקטים הם:
השבמחק1) המגרש של הילדים מכיתה ו' בימי ראשון וחמישי ביום ראשון האחרון ילדי כיתה ד' נכנסו למגרש ורצו לשחק במקומם. המגרש של הילדים מכיתה ד' ביום שני. פעמים ביום שני ירד גשם והם לא שיחקו כדורגל זה לא הוגן.
2)שתי הילדות היו צריכות את הצבע האדום. אחת לגג הבית שלה והאחרת לכלנית.
3) הילדה אוהבת לשחק בפאזל באמצע המסדרון בהפסקה. לפעמים ילדים רצים ומפזרים את כל חלקי הפאזל.
פתרון הקונפליקטים:
1) לתלמידי כיתה ו יש 2 ימים שהמגרש שלהם, אפשר לבקש מהם לוותר על יום אחד בשבוע בו יורד גשם ביום שני.
2) אחת הבנות יכולה לצבוע בינתיים בצבע אחר וכשהשנייה תסיים עם האדום אז היא תעביר אותו אליה..
3) הילדה יכולה לשחק באזל במקום אחר ולא באמצע המסדרון.
נועה-
השבמחקהקונפליקטים הם:
מריבה על כדורגל
מריבה על צבע אדם
מריבה על פאזל.
פתירת הקונפליקט של הכדורגל הוא:
שיכבה ו' יכלה לשחק עם שיכבה ד'נגד השני או שהם יכלו לשחק עם שכבה ד' ביחד וכך הם יהנו יותר מלהיות נגדם.
פתירת קונפליקט הצבע האדום הוא:
אחת הילדות יכלה לשבור את הצבע ולהתחלק או לעשות טורות ולהנות ביחד.
פיתרון הקונפליקט פזל הוא:
הילדות שחיברו את הפזל יכלו ללכת למקום אחר ולבנות את הפזל.